T 0299 763 444 E info@rmassurantien.nl

BRAND!!! Het zal je maar overkomen

Kees en Merel, al jaren relatie van ons kantoor, nemen je hieronder mee naar oktober 2021. Zij hadden net het voorlopig koopcontract voor de verkoop van hun huis getekend en waren druk met het opruimen van de zolder. De kinderen vonden dat niet zo gezellig en samen besloten ze nog ff een rondje te gaan lopen, voordat ze aan de lunch zouden beginnen.

Merel: “20 minuten laten kwamen wij weer thuis. Toen ik het pad op liep dacht ik: ‘Het lijkt wel beslagen in huis’. Toen ik de deur van de bijkeuken opende keek ik in een vlammenzee. Je eerste reactie is: is iedereen veilig? Waar is de kat? Ik ga spullen halen. Je belt de brandweer en de minuten die voorbij tikken lijken uren te duren.

De brandweer was snel ter plaatse, we werden goed opgevangen. En gelukkig was de brand snel geblust. De schade, met name door rookontwikkeling, was enorm. En daar sta je op je tuinpad. Met 2 jonge kinderen. En nu?

Stichting Salvage kwam om ons de eerste 24 uur te helpen. Wat is er nodig? Heb je voor vanavond onderdak? Het huis werd afgeschot. De elektra en het water werden afgesloten. De apparatuur zoals laptops werden veiliggesteld en schoongemaakt door een schoonmaakbedrijf.  En opeens heb je voor langere tijd geen dak boven je hoofd. Gelukkig konden we met het gezin bij mijn vader terecht.

Waar zijn we ook alweer verzekerd? En zijn we goed verzekerd? Eerlijk gezegd, die polissen had ik nooit zo grondig bekeken. Wat was het fijn dat we naar René konden bellen (ook in het weekend), die ons hielp met het zetten van de eerste stappen. En we werden gerustgesteld dat we goed verzekerd waren.

Er komt zo ongelofelijk veel op je af. René stond maandag om 9 uur bij ons op de stoep en heeft ons geholpen met het regelen van allerlei zaken. Er moest een roetpenetratie onderzoek komen, er moest gekeken worden hoe de brand is ontstaan, er kwam een schade-expert voor de inboedel, er kwam een schade-expert voor de opstal en een schoonmaakbedrijf. René heeft dit proces voor ons begeleidt, wees ons op onze rechten en plichten, en stelde ons aan een contra-expert voor. Deze contra-expert behartigden onze belangen en nam voor ons het werk uit handen. Fijn dat er dan iemand is die het klappen van de zweep kent. Want zelf ben je nog met hele andere dingen bezig.

Na een week kwam er een schoonmaakploeg die ons hele huis leeghaalde. Er komt een team die al je spullen inpakt en opslaat in een loods. Daar wordt je inboedel uitgezocht op: niet meer bruikbaar, niet economisch verantwoord, schoongemaakt en ter beoordeling van een expert. Je gaat je hele inboedel inventariseren. En uiteraard weet je van de helft niet meer hoe oud iets is en heb je er geen bonnetje meer van.

De opstalverzekering zorgde ervoor dat ons huis weer in de oude staat kwam en wij het opnieuw konden verkopen. En na ruim een jaar is de hele zaak afgehandeld. Een proces waarin wij de goede begeleiding van Meijer Assurantien en de contra-expert zeer goed hebben kunnen gebruiken en waarderen.

De tip die wij als gezin meegeven: wat zijn wij ontzettend blij dat wij onze verzekering bij Meijer Assurantiën hebben ondergebracht. Wat heeft dat ons verlicht van zorgen én het vertrouwen gegeven dat het wel komt goed. Zo kan je eigen focus op andere dingen liggen. Ik zou er niet aan moeten denken dat ik mijn verzekering ergens had ondergebracht voor een paar euro per maand minder.

Nu, een jaar later, zijn we uit de brand. En ben ik op de dag van vandaag dankbaar dat we allemaal gezond zijn. De nachtmerrie dat er een kind in bed lag, is meerdere keren voorgekomen.”

Natuurlijk hopen we dat het onze relaties niet overkomt, maar dat het je zo maar kan overkomen weten Kees en Merel maar al te goed.
Als het wel gebeurt zorgen wij dat het goed verzekerd is én dat het goed geregeld wordt. U kunt op ons rekenen!


« Terug naar nieuwsoverzicht